*The U.S. Portland Province riots continue! Hong Kong has no chance of broadcasting these videos, because the US government banned its broadcasting and European media cooperated. This videos were video taped by foreign students privately*.
*"Please forward these short videos to your relatives and friends overseas to let more people around the world and the Americans know what is happening in Portland province/city!"*
Once ridiculed as the beautiful scenery of Hong Kong, *now the so-called beautiful scenery has appeared in the United States*. 👇👇👇😲 *美國波特蘭省變天,暴亂持續* ! *香港没得播,因為美國政府禁播,歐媒配合*。*此片是由外國同學私自傳過來的*。
『*大家請把這些短片轉到你們在海外的親戚朋友圈去,讓多一些美國人知道在波特蘭省/市正在發生什麼事啦*!』
曾幾何時,*被譏諷為香港的美麗風景綫,現在美國出現了*👇👇👇😲
近 31 日
0 次瀏覽
本訊息有 1 則查核回應
MrOrz 認為 含有錯誤訊息
引用自 MrOrz 查核回應
影片內容既不在波特蘭市,也沒有「美國政府禁播,歐媒配合」的狀況唷。

台灣事實查核中心檢視影片來源、比對街景,發現這個事件並不在波特蘭市,而是剪輯西雅圖與紐約的影片。美國媒體、歐洲媒體、乃至於台灣媒體,都有報導西雅圖的示威抗議活動。

資料佐證

https://tfc-taiwan.org.tw/articles/4282

【錯誤】網傳「美國波特蘭省變天,暴亂持續!因為美國政府禁播,歐媒配合...大家請把這些短片轉到你們在海外的親戚朋友圈去」?

經查:

https://tfc-taiwan.org.tw/articles/4282
1 則回應被作者自行刪除。

以上內容「Cofacts 真的假的」訊息回報機器人與查證協作社群提供,以 CC授權 姓名標示-相同方式分享 4.0 (CC BY-SA 4.0) 釋出,於後續重製或散布時,原社群顯名及每一則查證的出處連結皆必須被完整引用。

加 LINE 查謠言
加 LINE 查謠言
LINE 機器人
查謠言詐騙